حضور هنرمندان صنایع‌دستی کرمانشاه در نمایشگاه پژوهش و فناوری

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، از حضور فعال هنرمندان صنایع‌دستی کرمانشاه در نمایشگاه پژوهش و فناوری دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی با اعلام این خبر اظهار کرد: هنرمندان کرمانشاهی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دستگاههای اجرایی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه حضور فعال دارند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود: هشت نفر از صنعتگران استان در رشته‌های مینا کاری، گلیم بافی، چرم دوزی، زیورآلات سنتی و گیوه بافی در این نمایشگاه حضور پیدا کردند. 

او ادامه داد: در این نمایشگاه هنرمندان صنایع‌دستی استان با رویکرد نوآوری در تولید محصولات صنایع‌دستی در این نمایشگاه حضور یافتند. 

کوگانی گفت: نوآوری در تولید و به روز کردن محصولات صنایع‌دستی بر اساس نیاز بازار و با توجه به علایق نسل جدید یک نیاز اساسی است که هنرمندان وصنعتگران استان باید به آن توجه ویژه داشته باشند. 

او افزود: کاربردی کردن محصولات صنایع‌دستی که در روزگار کنونی مورد استفاده خانواده‌ها قرار گیرد یک ضرورت است و هنرمندان ما اگر می‌خواهند در این حوزه ادامه فعالیت داشته باشند و بتوانند در بازار رقابتی جایگاهی داشته باشند، باید به این سمت حرکت کنند. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: توجه به استفاده از طراحی‌های جدید و خلاقیت و نوآوری در تولید محصولات قطعا جایگاه صنایع‌دستی کرمانشاه را ارتقاء می‌دهد. 

او ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی طراحی و بسته‌بندی برای هنرمندان و صنعتگران استان از جمله مواردی است که در دست اقدام است. 

کوگانی در خاتمه با بیان اینکه دستاوردهای خوبی در حوزه نوآوری صنایع‌دستی استان وجود دارد، تصریح کرد: حضور هنرمندان صنایع‌دستی در نمایشگاه‌ها فرصت خوبی برای معرفی این دستاوردها است و ما از این ظرفیت نهایت بهره را خواهیم برد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402092301269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha