بازدید رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور از مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد از بازدید رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور از موزه اسناد و نسخ خطی آینه مفخم و موزه مردم‌شناسی عمارت مفخم خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، ساسان ابراهیم گفت: روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲ میرسامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی از مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم واقع در شهرستان بجنورد بازدید کرد.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد افزود: مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم متشکل از آینه‌خانه و عمارت از یادمان‌های برجسته‌ی دوره قاجار در خراسان شمالی است که در شمال شهر بجنورد، در منتهی‌الیه شمالی خیابان شریعتی قرار دارد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بنای آینه‌خانه به شماره ۱۱۶۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و از سال ۱۳۷۹ تاکنون به‌عنوان موزه‌ی اسناد و نسخ خطی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

او در پایان گفت: همچنین بنای تاریخی عمارت مفخم با شماره ۹۵۲ در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده است که پس از مرمت و احیا به موزه بزرگ باستان‌شناسی و مردم‌شناسی استان تبدیل‌ شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092301288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha