بازدید مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی از بناها و محوطه‌های تاریخی سیستان و بلوچستان 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از سفر مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی به این استان خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان، محمدهادی طهرانی مقدم اظهار کرد: رضا سامه و هیات همراه که از روز گذشته ۲۲ آذرماه به منظور بازدید از مجموعه‌های تاریخی به سیستان و بلوچستان سفر کرده که پس از ورود به زاهدان، صبح امروز ۲۳ آذرماه از پایگاه میراث جهانی «شهرسوخته» و پایگاه‌های میراث ملی «کوه خواجه» و «آسبادهای شمال استان» بازدید کردند.  

 مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر پنج روزه خود ضمن پیگیری آخرین وضعیت امور مربوط پایگاه‌ها در سطح استان؛ بازدیدی از بازارچه‌های صنایع‌دستی، مراحل تجهیز، احیا و ایجاد سرویس‌های بهداشتی خواهد داشت و روند پژوهش‌ها و اقدامات سنوات گذشته و برنامه‌های آتی را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.  

او ادامه داد:  مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در این سفر به تمامی نقاط سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب سفر کرده و پایگاه‌های میراث ملی «باغ‌شهر جالق»، «قلعه بمپور» و «بندر چابهار و سواحل مکران» را بازدید خواهد کرد.  

به گفته طهرانی مقدم؛ برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی با مسئولان محلی و کارشناسان هر حوزه نیز از دیگر برنامه‌های سفر هیات اعزامی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092301298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha