خیابان سی‌تیر متناسب با ماهیت اجتماعی و تاریخی آن سامان‌دهی می‌شود/ احتمال آسیب اغذیه‌فروشی‌ها به آثار موزه ملی وجود دارد 

شهردار تهران گفت: خیابان سی‌تیر متناسب با ماهیت اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و دینی آن سامان‌دهی خواهد شد.

علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به انتشار اخباری درباره حمع‌آوری اغذیه‌فروشی‌های خیابان سی تیر گفت: بر اساس آنچه که موزه ملی به ما اعلام کرده است، وجود اغذیه‌فروشی‌ها در کنار موزه ملی آثار سویی برای نفایس دارد. از این رو به دنبال سامان‌دهی این خیابان هستیم.

شهردار تهران افزود: در مجاورت این خیابان همچنین یک بیمارستان وجود دارد که بوی غذاهای غرفه‌های خیابان سی‌تیر باعث آزار بیماران می‌شود. بنابراین سامان‌دهی اغذیه‌فروشی‌ها در این خیابان اهمیت دارد.

زاکانی در ادامه گفت: ما قصد داریم با تدبیری که از سوی شهرداری تهران به کار بسته می‌شود، از آسیب به این نفایس ملی و آثار تاریخی جلوگیری کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: خیابان سی‌تیر یکی از خیابان‌های مهم و تاریخی در تهران است که در آن شاهد وجود اماکن مقدس مرتبط با ادیان مختلف از جمله مسجد، کلیسا و ... هستیم از این رو و با توجه به ماهیت فرهنگی، اجتماعی، دینی و تاریخی خیابان سی‌تیر به دنبال طرحی برای سامان‌دهی این خیابان و تبدیل آن به نمایشگاه دائمی هستیم که کارکردهای اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: در سامان‌دهی خیابان سی.تیر به طور حتم مشاغلی را در نظر خواهیم گرفت که آسیب و مزاحمتی برای موزه ملی نداشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092301305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha