یازدهمین کارگاه آموزشی ایرانیاران رادیو ایران در همدان برگزار شد

یازدهمین کارگاه آموزشی ایرانیاران با حضور بیش از ۸۰ نفر از ایرانیاران جمعه ۲۴ آذر در استان همدان برگزار شد.

به گزارش رمیراث‌آریا، در ادامه طرح «هفته‌های ایرانی» و برگزاری کارگاه آموزشی در هر استان، جمعه ۲۴ آذر، با حضور یدالله گودرزی، مدیر گروه فرهنگ و تمدن رادیو ایران، حمیدرضا رضایی گوینده، سیده زهرا صالحی، تهیه کننده و گیتی محمدی گزارشگر و چند تن از همکاران صدا و سیمای استان همدان کارگاه آموزشی در این استان برگزار شد و مباحث رسانه‌ای مختلفی مطرح شد و علاقه‌مندان رسانه پرسش‌های خود را پرسیدند.

در این نشست، حمیدرضا رضایی نکاتی را درباره گویندگی رادیویی مطرح کرد و به عنوان تمرین برای اجرا، متون ادبی، نیایشی و عرفانی را پیشنهاد کرد.
 
او در پاسخ سوالی درباره دوبله به تفاوت تیپ و شخصیت در دوبله اشاره کرد: و از تورج نصر به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها در زمینه تیپ در دوبله یاد کرد.

گیتی محمدی نیز از موقعیت‌های خطیر در حوزه تهیه گزارش نکاتی را برشمرد. 

همچنین زهرا صالحی در این کارگاه آموزشی از گزینش موضوع برای ساخت پادکست توضیحاتی داد و یدالله گودرزی به این موضوع اشاره کرد که امروزه نویسندگی مهارتی است گریزناپذیر که همه به ویژه اهالی رسانه باید با آن آشنا باشند.

مدیر گروه فرهنگ و تمدن رادیو ایران افزود: هم اکنون گوشی‌های هوشمند بسیار فراگیر شده ‌ند و هر کاربری می‌تواند متنی را بنویسد ‌و در فضای سایبر نشر دهد از این رو بایسته است همه با نویسندگی آشنایی داشته باشند.

هر فرد علاقه‌مند به رسانه باید چندوجهی باشد یعنی بتواند بنویسد، روایت کند، گزارش تهیه نماید و برنامه بسازد.

کارگاه‌های آموزشی رایگان برنامه‌سازی رادیو برای ایرانیاران استان همدان جمعه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در شهر همدان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092501384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha