ثبت‌جهانی پرونده‌های میراث‌ناملموس کشورمان در یونسکو باعث آشنایی جهانیان با ایران می‌شود/ کارنامه درخشان دولت مردمی در ثبت‌های جهانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ثبت‌جهانی سه‌پرونده ایران در حوزه میراث ناملموس را تبریک گفت و آن را دستاورد مهمی برای ایران برشمرد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به ثبت‌جهانی سه‌پرونده ایران در یونسکو، اظهار کرد: با ثبت جهانی ۳ پرونده میراث‌ ناملموس، از جمله «افطاری»، «جشن سده» و «هنر تذهیب»، ایران در میان ۱۸۲ کشور عضو کنوانسیون پاسداری از میراث ناملموس به جایگاه پنجم صعود کرد.

او افزود: خوشبختانه ثبت این سه پرونده باعث افزایش جایگاه و رتبه ایران در کنوانسیون‌ پاسداری از میراث ناملموس شد و همچنین می‌تواند باعث آشنایی مردم مختلف دنیا با میراث‌فرهنگی ناملموس ایران شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این موفقیت بزرگ را خدمت همکاران عزیزم در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صمیمانه تبریک می‌گویم.

او با اشاره به افزایش ارتقای رتبه ایران، افزود: این یک موفقیت بسیار بزرگ در سطح بین‌المللی است و خوشحالیم که در اجلاس اخیر نیز سه پرونده جدید به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: از تلاش همکاران‌مان در وزارت میراث‌فرهنگی قدردانی و تشکر می‌کنیم و به همه آن‌ها خداقوت می‌گویم. این برای چندمین بار است که در دولت سیزدهم کام مردم با ثبت‌های جهانی شیرین می‌شود. ما نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار همکاران‌مان در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستیم و موفقیت این وزارتخانه را موفقیت خود می‌دانیم. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402092701423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha