برندگان فینال بزرگ لیگ دانشجویی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ سازمان جهانی گردشگری اعلام شدند

لیگ دانشجویان سازمان جهانی گردشگری ۲۰۲۲-۲۰۲۳ با تجلیل از استعدادهای جوان گردشگری به کار خود پایان داد.

به‌گزارش میراث آریا، در فینال بزرگ رویداد لیگ دانشجویی سازمان جهانی گردشگردی ۲۰۲۲- ۲۰۲۳ که از دانشجویان و دانش‌آموزان در حوزه گردشگری حمایت می‌کند، دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشجویان دوره کارشناسی از سوئیس و بوسنی و هرزگوین به نبرد هم رفتند.

چالش گردشگری برای توسعه روستایی

لیگ دانشجویان ۲۰۲۲-۲۰۲۳ دانش‌آموزان را به چالش کشید تا با ایجاد حساب‌های اینستاگرامی برای تبلیغ یک مقصد روستایی در کشورهایشان، از توسعه روستایی از طریق گردشگری حمایت کنند.

برای این فینال بزرگ، هیئت داوران متشکل از کارشناسان ملی و بین‌المللی از UNWTO، دانشگاهیان و ذی نفعان بخش خصوصی بودند. هیئت داوران متخصص در تصمیم‌گیری خود، عناصری مانند نوآوری، امکان‌سنجی ایده و همچنین ظرفیت آن‌ها برای کمک به تحقق اهداف توسعه پایدار را مورد قضاوت قرار دادند.

تیم برنده در رده دبیرستان تیم رز برندیس از Mješovita srednja škola Travnik در بوسنی و هرزگوین بود. در بخش کارشناسی، هیئت داوران تیم  VS-TIM، Visoka škola za turizam i menadžment Konjic  از بوسنی و هرزگوین و تیم SHL از Schweizerische Hotelfachschule Luzern  در سوئیس را به عنوان برندگان مشترک معرفی کردند.

پس از گذراندن موفقیت‌آمیز مرحله اولیه در مسابقات ملی فینال طی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، سه تیم به فینال بزرگ راه یافتند: تیم رز برندیس از مدرسه متوسطه تراونیک نماینده بوسنی و هرزگوین؛ تیم VS-TIM  از کالج گردشگری و مدیریت کونجیک؛ و تیم SHL از مدرسه مدیریت هتل سوئیس لوسرن.

توانمندسازی جوانان برای آینده گردشگری

لیگ دانشجویان UNWTO با کار بر روی ایجاد راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای چالش‌هایی که این بخش با آن مواجه است، بستری را برای دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم می‌کند که آن‌ها را توانمند می‌سازد و به آن‌ها انگیزه می‌دهد. این ابتکار نه تنها گردشگری را به نسل‌های جوان نزدیکتر می‌کند، بلکه با گرد هم آوردن این جوانان با مقامات دولتی، نمایندگان صنعت گردشگری، کارشناسان و سایر ذی نفعان اصلی، شکاف بین واقعیت‌های این بخش و آموزش و پرورش دانش‌آموزان را نیز پر می‌کند و در نهایت جوانان را قادر می‌سازد تا در آینده به عنوان افراد متخصص واجد شرایط و ماهر وارد بازار کار شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092701438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha