آیین پاسداشت شهر جهانی کپوبافی در مجتمع فرهنگی‌سینمایی دزفول برگزار می‌شود

آیین پاسداشت «دزفول، شهرجهانی کپوبافی» در مجتمع فرهنگی‌سینمایی این شهر و با حضور مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی برگزار خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان روز یکشنبه ۲۶ آذرماه به همراه شکرالله قاسمی معاون صنایع‌دستی استان و همچنین سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهرستان دزفول از مجتمع فرهنگی‌سینمایی دزفول بازدید کردند که در انتهای این بازدید مقرر شد، این مجتمع محل برگزاری آیین جشن و پاسداشت شهرجهانی کپوبافی دزفول باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان طی این بازدید اظهار کرد: با نظر به این‌که در دهه آخر دی‌ماه، آیین پاسداشت ثبت دزفول به عنوان شهر جهانی کپوبافی برگزار خواهد شد، چندین مکان و سالن همایش در شهرستان دزفول را بازدید و ارزیابی کردیم که مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول باتوجه به شرایط و ویژگی‌های معماری زیبا و گنجایش آن برای حضور مهمانان مراسم و علاقه مندان به صنایع‌دستی (کپوبافی) مورد تأیید واقع شد.

او با بیان این‌که گنجایش صندلی‌های محل برگزاری این مراسم در مجتمع فرهنگی سینمایی حدود ۴۱۰ عدد است، افزود: طرح بنای مجتمع فرهنگی سینمایی، مفاهیم بنیادین دزفول در ایجاد فضا را منعکس می کند و از هندسه مالوف در ترکیب با مصالح بومی استفاده شده است.

ارسطوزاده اضافه کرد: این بنا از فناوری مدرن عصر نیز برگرفته شده است و در واقع ساختمانی با ویژگی‌های منطقه‌ای محسوب می‌شود که امکان درک جهانی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092701444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha