امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت صنایع‌دستی و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم

تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت صنایع‌دستی و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به منظور ترغیب و جذب جامعه دانشگاهی برای نقش‌آفرینی در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان امضا شد.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، در نشست مشترک معاونت صنایع دستی و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم که صبح امروز دوشنبه 27 آذرماه در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، تفاهم نامه‌ همکاری به مدت سه سال میان عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و مریم جلالی معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منعقد شد.

ترغیب و جذب جامعه دانشگاهی به نقش آفرینی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان در راستای ارتقای مهارت آنان در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی جزو اهداف انعقاد این تفاهم نامه بود. 

این تفاهم نامه بر تقویت و حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری دانشجویی و انجمن‌های علمی در محیط‌های دانشگاهی با محوریت صنایع دستی و هنرهای سنتی، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیاز طرفین تا مرحله تبیین دانش فنی و مشاوره و زمینه‌سازی در راستای مرتفع ساختن معضلات و چالش‌های جامعه هدف در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، تولید و فروش صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین هدایت شغلی دانشجویان پس از فراغت از تحصیل تأکید دارد.

معرفی و تبادل نیروی متخصص و کارشناس برای برگزاری دوره‌های آموزشی، تحقیقاتی، نشست‌ها و همایش‌های مشترک، برگزاری رویدادهای ترویجی صنایع دستی اعم از برگزاری همایش، جشنواره، نمایشگاه و مسابقات، تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز در قالب برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی (کوتاه مدت) و همچنین انجام بازدیدهای علمی ویژه دانشجویان و هنرجویان جزو تعهدهای طرفین است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402092701454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha