توصیه‌های اورژانس به شهروندان در شرایط آلودگی هوا

رئیس مرکز اورژانس استان تهران از استقرار اتوبوس‌های آمبولانس و موبایل کلینیک‌های اورژانس در میادین اصلی پایتخت خبر داد و در عین حال به شهروندان توصیه کرد تا جایی که امکان دارد از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ایرنا، محمداسماعیل توکلی امروز دوشنبه 27 آذرماه 1402 با اعلام این خبر گفت: میادین آزادی، انقلاب، تجریش، فردوسی و شهرری از جمله مکان‌ها و مناطقی است که گروه‌های اورژانس در آن‌ها مستقر هستند.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران افزود: شهروندان باید درصورت احساس تنگی نفس، دو بینی، سردرد، سرگیجه و تهوع به عوامل اورژانس مراجعه کنند تا به وضعیت آنها رسیدگی و اقدامات لازم انجام شود.

به گفته توکلی، نوزادان، سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر نیز حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند و اگر هم سفر درون شهری ضروری پیش آمد حتما از ماسک مناسب (فیلتردار) استفاده کرده و داروهایشان را به همراه داشته باشند.

او ادامه داد: افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مزمن که از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند، حتما در هنگام خروج از منزل دستگاه اکسیژن پرتابل (قابل حمل) را به همراه داشته باشند و با مشاهده علائم تنگی نفس و مشکلات ریوی به اولین و نزدیک‌ترین واحد درمانی مراجعه کرده و یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

توکلی از شهروندان تهرانی به خصوص کودکان، سالمندان، بیماران تنفسی و زنان باردار خواست در این روزها در خانه بمانند همچنین به دیگر شهروندان توصیه کرد در روزهای آلوده هوا از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری و در هنگام حضور در سطح شهر ماسک سوپاپ دار استفاده کنند و از خوردن مایعات و سبزی و میوه غفلت نکنند.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران ادامه داد: این استقرار تا وضعیت بهبودی کیفیت هوا در پایتخت ادامه دارد.

در حال حاضر کیفیت هوای تهران با قرار گرفتن شاخص روی عدد ۱۵۲ در وضعیت قرمز (آلوده برای همه افراد) قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092701463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha