ترخیص موقت اقلام صنایع دستی با تایید اداره کل بازاریابی و تجاری سازی 

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی گفت: ترخیص موقت اقلام صنایع دستی برای مشارکت فعالان حوزه صنایع دستی در نمایشگاه های خارج از کشور با تایید این اداره کل انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، فرزاد اوجانی با اعلام این خبر اظهار کرد: تولیدکنندگان و فعالان حوزه صنایع دستی همواره به منظور ارسال و ترخیص اقلام از ایران به سایر کشورهای مقصد برای مشارکت در نمایشگاه های خارج از کشور با مشکل خروج موقت محصولات مواجه بوده اند.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی افزود: به منظور تسهیل در تشریفات گمرکی و حل معضل به وجود آمده و همچنین جلوگیری از مشکلات استفاده از کارت‌های بازرگانی نامعتبر، طی جلسات و رایزنی با گمرک جمهوری اسلامی ایران مقرر شد پس از فرایندی،‌ ترخیص موقت کالاهای صنایع دستی برای عرضه و نمایش محصولات مذکور در رویدادهای تجاری خارج از کشور با تائید مدیر کل دفتر بازاریابی و تجاری سازی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی انجام شود.

به گفته اوجانی، هر یک از اشخاص مشارکت کننده در نمایشگاه‌ها به صورت انفرادی می توانند نسبت به ارسال موقت و بازگشت آن در چهارچوب قوانین و مقررات اقدام کنند ضمن این که با این تفاهم،‌ صرفه جویی در زمان و هزینه فعالان این هنر صنعت نیز اتفاق می‌افتد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402092801505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha