جشن بزرگ یلدا در شهرستان ابهر برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر از برگزاری جشن بزرگ یلدا در شهرستان ابهر خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر علیمحمدی گفت: در راستای پاسداشت نوزدهمین عنصر میراث‌فرهنگی ناملموس، آیین ارزشمند شب یلدا یا چلّه، طبق سالیان گذشته جشنواره‌ای ویژه در شهرستان‌ ابهر باهمکاری شهرداری، شورای شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، نیروی انتظامی، انجمن های ادبی و سایر دستگاه های ذیربط شهرستان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر افزود:  این مراسم در قالب یک همنشینی گرم با حضور مسئولین شهرستانی ۲۹ آذر ماه در سالن نهم دی از ساعت  ۱۶ تا ۲۰ با پذیرایی به سبک آیین یلدا به‌همراه حافظ و شاهنامه‌خوان با اجرای موسیقی سنتی و نمایش آیینی و تکریم از صنعتگران صنایع‌دستی دارنده مهر اصالت برگزار خواهد شد. همچنین در این جشن هنرمندان و چهره های برتر فرهنگی ادبی به همراه شهروندان شهرستان شهریار حضور دارند.

او با بیان اینکه ثبت یک اثر می‌تواند ابعاد بسیار گسترده‌ای داشته باشد، افزود: با پرداختن به آیین‌های بومی و محلی و جلب مشارکت جامعه محلی و توانمندسازی آن‌ها با آموزش، مراقبت و نگهداری از آثار نیز به‌خوبی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092801528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha