طرح ملی گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده با بن‌بست‌شکنی دولت به سرانجام رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: اجرای طرح ملی گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده به‌عنوان یکی از مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور، مطالبه‌ مهم مردم و مسئولان گلستان در دهه‌های اخیر است که با بن‌بست‌شکنی دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز چهارشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ در بازدید از جزیره آشوراده، بابیان این مطلب، گفت: با آغاز اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده، عملیات اجرایی مرمت و احیا قلعه تاریخی این جزیره نیز آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان کرد: قلعه تاریخی جزیره آشوراده با قدمت دوره قاجاری در زمان اشغال مناطق شمالی ایران توسط سربازان روس احداث شده است.

او تأکید کرد: پس از اجرای مرمت و احیا قلعه تاریخی جزیره آشوراده، کاربری‌های مناسب با شأن اثر در حوزه فرهنگی و گردشگری برای آن برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد شد.

جزیره آشوراده قبل از وقوع سیل سال ۱۳۷۲ با امکاناتی همچون پاسگاه ژاندارمری، شرکت تعاونی روستایی، مدرسه، مغازه، مسجد و حسینیه بیش از هزار نفر سکنه داشت که به مشاغل دامداری، کارگری، پیشه‌وری و ماهیگیری مشغول بودند ولی با طغیان رود ولگا در روسیه و وقوع سیلاب، جمعیت این جزیره ایرانی کاهش چشمگیر یافته و اکنون شماری از آن‌ها تردد می‌کنند.

آشوراده در ۲ کیلومتری غرب بندر ترکمن قرار دارد و تنها راه دسترسی گردشگران به این منطقه به‌وسیله قایق است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092901655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha