برگزاری جشنواره سفال و سفالگری در قم

جشنواره سفال و سفالگری ۱۴۰۲ با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در دبستان صدوق شهر قم برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، این جشنواره سوم تا پنجم دی‌ماه امسال از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح برگزار می‌شود و بازدید از این جشنواره مختص والدین دانش‌آموزان این دبستان و مدعوین است.

آیین افتتاحیه آن روز ۳ دی‌ماه ساعت ۹ صبح و مراسم اختتامیه روز ۵ دی ساعت ۱۱ در این مدرسه برگزار می‌شود. دبستان صدوق در خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر)، کوچه ۱۸ قرار دارد.

شور هیجان و نشاط در محیط آموزشی، شناسایی افراد مستعد در زمینه سفالگری، آشنایی دانش‌آموزان با هنر سفال و کار با چرخ سفالگری، آشنایی دانش‌آموزان با میراث ملی و فرهنگی و برگزاری نمایشگاه دست‌سازه‌ها و صنایع‌دستی از جمله اهداف نمایشگاه مذکور اعلام شده است.

این برنامه با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، صدا و سیمای مرکز قم (شبکه نور) و ... برگزار می‌شود.

سُفالگری ساختن ظروف با گِلِ رُس است و به ظرف ساخته شده از این طریق سُفال می‌گویند. ظرف‌های سفالی، شاید یکی از قدیمی‌ترین ساخته‌های انسان است. سفال و سفالگری یکی از هنرهای دستی است، در واقع سفال یک محصول خام است که به وسیله لُعاب‌های گوناگون می‌توان آن را تزیین کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092901673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha