نشست فعالان گردشگری آذربایجان غربی و ترکیه برگزار شد

نشست فعالان گردشگری آذربایجان غربی و ترکیه در هتل آنا ارومیه برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری، ۲۹ آذر ۱۴۰۲ در نشست فعالان گردشگری آذربایجان غربی و ترکیه اظهار کرد: خوشحال هستم که ارتباط بین فعالان گردشگری ترکیه و آذربایجان غربی در حال افزایش است و افرایش ارتباطات و برگزاری چنین تورهایی نشان دهنده تمایل مسئولان جمهوری اسلامی برای توسعه گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در این جلسه شهردار ارومیه و نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه نمایندگی وزارت خارجه، جامعه هتل‌داران، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و فعالان گردشگری و سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی حضور دارند و فردا نیز جلسه‌ای با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه امروز دومین تور آشناسازی برای فعالان گردشگری ترکیه برگزار می‌شود، ادامه داد: در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه و در ادامه سفر استاندار آذربایجان غربی به وان ترکیه که منجر به امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین شد این تور برگزار شد چرا که یکی از ۶ بند مرتبط با حوزه گردشگری این تفاهم‌نامه میزبانی از فعالان گردشگری ترکیه و آشنایی آنها با ظرفیت گردشگری استان است.

صفری تصریح کرد: سفر مدیران دفاتر مسافرتی و گردشگری ترکیه به آذربایجان غربی موجب آشنایی هر چه بیشتر آنها با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان و در نهایت تشویق مردم ترکیه برای سفر به آذربایجان غربی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی دارای آب و هوای کم‌نظیری بوده و از نظر طبیعی نیز از آبشارها، جنگل‌ها و طبیعت زیبایی برخوردار بوده و این استان از نظر تاریخی جزو سه استان برتر ایران است.

او اظهار کرد: یک هزار و ۷۷۷ اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی تخت سلیمان تکاب، قره‌کلیسا چالدران، کاروان‌سرای قطور خوی، کلیسای زور زور ماکو و آیین مذهبی بادراک در آذربایجان غربی وجود دارد که قره‌کلیسا چالدران به لحاظ معنوی یکی از بارارزش‌ترین مکان‌های مذهبی برای ارامنه جهان بوده که به اعتقاد آنها یکی از حواریون حضرت عیسی در این کلیسا به خاک سپرده شده است.

صفری گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۲۰۰ تخت اقامتی در سطح استان وجود دارد و ۱۱ هتل در حال ساخت است که با اتمام آنها دو هزار تخت اقامتی به تعداد تخت‌های آذربایجان غربی اضافه می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: اخیرا وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز خبر لغو یک طرفه روادید با ۳۳ کشور را اعلام کرد و این حرکت نشان از آغوش باز جمهوری اسلامی ایران برای گردشگران خارجی است. 

او ادامه داد: ایران زیبا، متمدن و بافرهنگ متاسفانه در دنیا توسط رسانه‌های جهان خیلی بد معرفی می‌شود که باید این نگاه را تغییر دهیم و در این راستا اعتقاد داریم حضور هر گردشگر در ایران یعنی تبدیل آن به یک سفیر فرهنگی برای ایران است.

صفری خاطرنشان کرد: در گذشته تفاهم‌نامه زیادی بین ایران و ترکیه امضا شده بوده اما عملیاتی نمی‌شد که مسئولان آذربایجان غربی برای عملیاتی ساختن تفاهم‌نامه اخیر بسیار مصمم هستند که یکی از مفاد آن راه‌اندازی مجد قطار مسافربری تهران_خوی_وان است که این موضوع به‌زودی عملیاتی می‌شود.

او اظهار کرد: او اظهار کرد: در نشست قبلی درخواست  تسهیل ورود گردشگران ترکیه مطرح شد که این مطالبه نیز توسط مسئولان آذر بایجان  غربی محقق شده است و از این پس هر مسافری که از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ترکیه به ایران سفر کند، شاهد این تسهیل خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402093001679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha