طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده با مشارکت عمومی-خصوصی عملیاتی می‌شود

مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست در بازدید از جزیره آشوراده در غرب استان گلستان گفت: طرح طبیعت‌گردی آشوراده برای نخستین بار با مدل مشارکت عمومی-خصوصی در استان گلستان عملیاتی می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سجاد انجم‌شعاع صبح امروز پنجشنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ در مراسم آغاز طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: طرح طبیعت‌گردی آشوراده باهدف مدیریت پناهگاه حیات‌وحش میانکاله در پهنه تفرج و با مدل مشارکت عمومی خصوصی برای اولین بار در استان گلستان عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست افزود: این ابتکار عمل و دستور صریح رئیس‌جمهور بود که در آن به اجرای طرح طبیعت‌گردی آشوراده با رعایت قوانین و مقررات و الزامات زیست‌محیطی تأکید شده بود.

او بیان کرد: تسهیل دسترسی به جزیره آشوراده، تعیین مستثنیات آشوراده، بازنگری طرح هادی روستای آشوراده باهدف توسعه طبیعت‌گردی ازجمله اقداماتی است که در این منطقه و با اخذ مصوبه کمیته ملی طبیعت‌گردی انجام گرفته است.

انجم‌شعاع گفت: این طرح همچنین مصوبه شورای اقتصاد را نیز دارد و تشریفات قانونی انتخاب سرمایه‌گذار و همچنین صدور موافقت‌های اصولی توسط دستگاه در این طرح انجام گرفته است.

او خاطرنشان کرد: مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ قانون الحاق۲نیز برای این پروژه اخذشده و در مرحله عقد قرارداد با شرکت مذکور قرار داریم که این امر در سفر رئیس‌جمهور محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402093001711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha