بازدید معاون گردشگری از جاذبه‌های تاریخی، پروژه‌های مرمتی و سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی 

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر یک روزه به آذربایجان غربی از تعدادی از بناهای تاریخی، پروژه‌های مرمتی و سرمایه‌گذاری ارومیه بازدید کرد. 

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، ۳۰ آذر ۱۴۰۲ علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر یک روزه به آذربایجان غربی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از تعدادی از بناهای تاریخی، پروژه‌های مرمتی و سرمایه‌گذاری ارومیه بازدید کرد. 

بازدید از مسجد جامع اولین مقصد شالبافیان بود که او در این بازدید از نزدیک در جریان آخرین وضعیت مرمت و احیای دیوار ضلع شرقی و ساماندهی محوطه پشتی مسجد قرار گرفت و نیز از سایت روباز باستان‌شناسی مسجد جامع نیز بازدید کرد. 

بازدید از مدرسه هدایت از دیگر برنامه معاون گردشگری بود که در حاشیه این بازدید اظهار کرد: تحویل مدرسه هدایت و تبدیل آن به نخستین خانه صنایع‌دستی آذربایجان غربی یک اقدام قابل تقدیر و شایسته است و این بنا یکی از بناهای زیبایی ارومیه محسوب می‌شود 

او تصریح کرد: برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار نیاز است که  یک محور گردشگری در سطح شهر ارومیه تعریف شود که در داخل آن گذرهای فرهنگی، تاریخی و خوراک طراحی شود، در این راستا از تجربه شهرهای دیگر نیز می‌توان استفاده کرد. 

شالبافیان در ادامه از موزه مردم‌شناسی ارومیه نیز بازدید کرد و سپس به همراه هیئت همراه بازدیدی از بناهای تاریخی اراضی لشکر ۶۴ انجام داده و بر لزوم اجرای طرح سایت‌موزه در این اراضی تاکید کرد. 

بازدید از محل اجرای پروژه تله‌کابین ارومیه پایان‌بخش سفر بود و معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این ارتباط گفت: برای توسعه گردشگری در ارومیه نیاز است که تعداد مکان‌های تفریحی و گردشگری افزایش یابد و نسبت به احداث پل معلق، زیپ‌لاین، پل شیشه‌ای و ... در استان اقدام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402093001727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha