جشن بزرگ برداشت هندوانه شب یلدا در گوربند میناب برگزار شد

با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و جمعی از مسئولین، جشن بزرگ برداشت هندوانه به مناسبت شب یلدا شب گذشته ۳۰ آذر ماه در روستای گوربند میناب برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی با تشکر از دهیاری و شورای اسلامی روستای گوربند در برگزاری این مراسم گفت: بزرگداشت شب یلدا، پاسداشت از هویت فرهنگی و ارج نهادن به جایگاه خانواده است و باید مورد توجه قرار گیرد تا به نسل‌های آینده منتقل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار کرد: برگزاری آیین شب یلدا از گذشته تا به امروز استمرار داشته و متناسب با گذر زمان تغییراتی در برگزاری آن به وجود آمده اما ساختار و ماهیت آن تغییری نکرده است.

محسنی با بیان اینکه روستای گوربند از مهم‌ترین مناطق کشت هندوانه پاییزه در هرمزگان است، تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر نقاط ایران در این فصل با شرایط آب و هوایی نامساعد روبه‌روست، برگزاری رویدادهای فرهنگی می‌تواند باعث جذب گردشگران و رونق گردشگری در منطقه باشد.

جشن بزرگ برداشت هندوانه روز پنجشنبه ۳۰ آذرماه در استادیوم ورزشی شهدای گوربند میناب با حضور مردم علاقه‌مند به فرهنگ و میراث ناملموس، به‌صورت زنده از صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس پخش شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100100012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha