بررسی ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری صنایع‌دستی در کرمانشاه

در جلسه کمیته فنی صنایع‌دستی استان کرمانشاه ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری صنایع‌دستی بررسی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، روز شنبه ۲ دی‌ماه در هفتمین جلسه کمیته فنی صنایع‌دستی استان کرمانشاه با حضور مدیرکل، معاون و کارشناسان صنایع‌دستی و مدیران شهرستان برای بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع‌دستی در سطح استان برگزار شد.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در این جلسه، اظهار کرد: صنایع‌دستی استان کرمانشاه نیازمند راه‌اندازی طرح‌های بزرگ تولیدی و کارگاهی است که موجب اشتغالزایی بیشتر و پایدارتر می‌شوند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران این حوزه با توجه به نقشی که صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال و تولید محصولات صادرات محور دارد، مورد توجه مدیریت ارشد استان است. 

فرمانی با تاکید بر تسریع در روند بررسی طرح‌های صنایع‌دستی، گفت: در هفتمین جلسه کمیته فنی صنایع‌دستی ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری صنایع‌دستی با حجم  ۱۱۵ میلیارد ریال درخواست تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی در چهارچوب طرح پشتیبان مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: این طرح‌ها مربوط به شهرستان‌های هرسین ۶ طرح، کرمانشاه ۷ طرح و شهرستان صحنه با یک طرح هستند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، تصریح کرد: میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها در مجموع ۹۱ نفر است. 

فرمانی در خاتمه تاکید کرد: در جلسات کمیته فنی بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنایع‌دستی پروژه‌های مطرح در این حوزه با دقت و سرعت عمل، در کوتاه ترین زمان ممکن بررسی و برای پرداخت تسهیلات به مراجع ذی‌ربط معرفی می‌شوند. 

در استان کرمانشاه ۶۰ رشته فعال صنایع‌دستی و بیش از ۲۵ هزار صنعت‌گر ماهر فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100200035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha