همکاری بین‌بخشی موجب هم‌افزایی اقدامات مشترک میان ادارات‌کل میراث‌فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان در دیدار با مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: با تقویت هم‌افزایی و بهره‌وری‌های استانی، اقدامات موثری در حوزه پاسداشت مفاخر و احیای میراث فرهنگی استان انجام خواهیم داد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محسن معصوم علیزاده، شنبه 2 دی ماه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد همدان گفت: ریشه فرهنگ در تاریخ و تمدن ماست و ارتباط بیشتر فی مابین باعث به رخ کشیدن داشته های غنی تاریخ و تمدن استان در زوایای مختلف به جهانیان خواهد شد و موضوعات و دغدغه‌های مشترک فرهنگی در عرصه‌های شهرستانی و استان فی مابین دو اداره می‌تواند با هم افزایی و پشتیبانی به نوعی جریان سازی فرهنگی مبدل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان افزود: برای فعالیت زیربنایی و توسعه در بخش‌های مختلف باید فرهنگ‌سازی را مد نظر قرار دهیم و با فعالیت در حوزه فرهنگ و تاریخ، قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

او تصریح کرد: با پرهیز از موازی کاری و با تقویت هم افزایی و بهره‌وری‌های استانی، اقدامات موثری در حوزه پاسداشت مفاخر و احیای میراث‌فرهنگی استان انجام خواهیم داد.

معصوم علیزاده گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان همدان دارای حوزه‌های کاری مشترک و متعددی هستند که هرکدام می‌تواند به عنوان مکملی برای حوزه دیگر نقش آفرینی کند و در حال حاضر نیز در آستانه فرارسیدن فصل زمستان و آغاز جشنواره‌های زمستانه و عید نوروز برنامه‌های مختلفی توسط این دو مجموعه در سطح استان در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی است که با عقد تفاهم نامه می‌توان زمینه مناسبی را برای تشریک مساعی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های متقابل دو اداره کل را فراهم کرد.

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم در این دیدار گفت: همکاری و کار مشترک با دستگاه‌های اجرایی، لازمه موفقیت در حوزه فرهنگ است و ما در برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و حوزه‌های آموزش شاغلان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و انجام پژوهش‌های فرهنگی و هنری و برگزاری هفته‌های فرهنگی و هنری و اطلاع رسانی ویژه در برگزاری رویدادهای مشترک، همکاری و مشارکت متقابل را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100200062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha