کاروانسرای شاه عباسی آماده واگذاری به بهره‌بردار شد/ ساختمان کاروانسرای شاه‌عباسی از بهره‌بردار پیشین تحویل گرفته شد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از تخلیه و آمادگی کامل برای واگذاری کاروانسرای شاه‌عباسی به بهره‌بردار پس از ماه‌ها پیگیری‌ اداری و حقوقی‌ خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، رحیم خاکی روز شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ در بازدید از کاروانسرای شاه‌عباسی گفت: کاروانسرای شاه‌عباسی که در چند سال گذشته به بهره بردار واگذار شده و بنا بر مشکلاتی بسته بود، فسخ قرارداد و به صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی تحویل شد. 

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی البرز بهترین کاربری مورد نظر برای این کاروانسرا به عنوان خانه خلاق صنایع‌دستی است و اقدامات برای واگذاری این کاروانسرا به بهره‌بردار از طریق صندوق احیا در حال انجام است. 

خاکی با اشاره به موقعیت مناسب قرارگیری این کاروانسرا که مورد استقبال مردمی است، گفت: استفاده از این کاروانسرا به عنوان خانه خلاق صنایع‌دستی که با موافقت مقام عالی وزارت انجام می‌شود، می‌تواند در حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی بسیار موثر باشد.

کاروانسرای شاه‌عباسی بنایی متعلق به دوران صفوی است که با شماره ثبت ۱۳۶۸ در سال ۱۳۵۶ در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100200083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha