قیمت صادراتی ۷ کالای صنایع‌دستی کرمانشاه ارزیابی شد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه گفت: قیمت گذاری پایه برای صادرات ۷ محصول صنایع‌دستی استان کرمانشاه برای صادرات مورد ارزیابی قرار گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز شنبه ۲ دی ماه در جلسه ارزیابی قیمت پایه صادرات محصولات صنایع‌دستی استان، اظهار کرد: با حضور تعدادی از صنعتگران حوزه صادرات صنایع‌ستی استان کرمانشاه ارزیابی و ثبت محصولات صنایع‌دستی بومی استان که قابلیت صادرات بیشتری دارند، بررسی شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود: از جمله محصولات صادراتی استان گیوه و سازهای سنتی هستند که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

او تصریح کرد: پس از کند و کاو و بررسی‌های لازم، نهایتا ۷ قلم از محصولات صنایع‌دستی استان، قیمت گذاری شد که این قیمت گذاری به شکل محصول صادراتی ثبت شد. توجه به صادرات تولیدات صنایع‌دستی استان یکی از راهکارهای مهم در حوزه بازاریابی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

کوگانی ادامه داد: تعدادی از محصولات شاخص استان کرمانشاه در حوزه صادرات مورد توجه هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به گیوه اشاره کرد که در بازار عراق و حتی کشورهای اروپایی بسیار مورد توجه است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: همچنین محصولات چوبی هنرمندان استان به ویژه در حوزه منبت چوب در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از بازار مناسبی برخوردارند.

او تصریح کرد: قطعا صنایع‌دستی استان کرمانشاه با حضور در بازارهای جهانی می‌تواند در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد. خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد روند رو به رشد صادرات صنایع‌ستی استان مواجه بوده‌ایم که جای امیدواری دارد.

کوگانی عنوان کرد: انتظار می‌رود هنرمندان و صنعتگران استان با افزایش تولیدات فاخر و قابل عرضه در بازارهای بین‌المللی شرایط رونق صادرات محصولات صنایع‌دستی و ارز آوری به کشور را فراهم کنند.

در استان کرمانشاه بیش از ۲۵ هزار هنرمند و صنعتگر در ۶۰ رشته صنایع‌دستی فعالیت دارند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402100300085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha