بازدید فعالان گردشگری ترکیه از بیمارستان میلاد ارومیه

تعدادی از فعالان و مدیران گردشگری ترکیه از ظرفیت‌های درمانی و گردشگری سلامت بیمارستان ارومیه بازدید کردند.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی،  ۳۲ نفر از مدیران و فعالان گردشگری از پنم شهر ترکیه در سفر به آذربایجان غربی روز شنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۲ از بیمارستان میلاد ارومیه یکی از مراکز درمانی دارای مجوز پذیرش مسافران گردشگری سلامت بازدید کردند. 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این بازدید اظهار کرد: ۱۲۵ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۵ مورد در حوزه گردشگری سلامت فعال هستند. 

رضا حیدری تصریح کرد: همچنین در سطح استان ۸ بیمارستان و درمانگاه مجوز پذیرش بیماران گردشگری سلامت رو دارند که از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز می‌توان  و میتونید از طریق دفاتر اقدام کنید. 

او با اشاره به ظرفیت‌های آذربایجان غربی در حوزه پزشکی و ارائه خدمات به بیماران افزود: ۱۴۰۰ مسافر خارجی در یک سال گذشته در مراکز درمانی سطح استان تحت درمان قرار گرفته‌اند. به‌دلیل مرزی بودن آذربایجان غربی مسافران زیادی از این استان تردد کرده و در این میان مسافران گردشگری سلامت نیز آمار بالایی دارند و تورهای گردشگری ترکیه نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند. 

مدیرعامل بیمارستان میلاد ارومیه نیز در این جلسه گفت: بیمارستان میلاد ارومیه متعلق به شرکت پیشگامان سلامت ارومیه بوده که در سال ۹۸ تاسیس شده و از سال ۱۴۰۰ فعالیت عمرانی ساخت بیمارستان انجام و فعالیت آن آغاز شد. 

کامران جمشیدی تصریح کرد: این بیمارستان دارای پنج طبقه با بخش‌های مختلفی از جمله بخش سی سی یو، آی سی یو، اورژانس، بخش ویژه بیماران خارجی و ... بوده که از نظر ایمنی و فنی نیز طبق استاندارد جهانی احداث شده است. 

او گفت: امسال سعی می‌شود ۵۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی اضافه شده و در نظر است تعداد تخت‌ها در آینده به ۳۰۰ عدد برسد و در این راستا تا شهریور ۱۴۰۴ سعی می‌کنیم دو طبقه دیگر با تجهیزات درمانی و اقامتی به بیمارستان اضافه شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100300087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha