انجمن میراث‌فرهنگی کنگاور استان کرمانشاه تشکیل شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور از تشکیل انجمن میراث‌فرهنگی این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمد جواد عظیمی روز شنبه ۲ دی ماه در جلسه تشکیل انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان کنگاور که به ریاست فرماندار تشکیل شد، اظهار کرد: انجمن‌های میراث‌فرهنگی به عنوان بازوان کمکی اداره میراث‌فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور، افزود: نقش انجمن‌ها در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی بسیار حائز اهمیت است و تسریع در روند شکل گیری آن‌ها یک ضرورت است.

او ادامه داد: انتظار می‌رود با تاکید فرماندار محترم، بخشداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان به تکمیل ساز و کار شکل گیری انجمن و جذب اعضای کمک کنند.

عظیمی گفت: شهرستان کنگاور از آثار تاریخی متعددی برخوردار است که با توجه به کمبود نیروی انسانی اداره میراث‌فرهنگی، انجمن‌ها می‌توانند در این مسیر یاری گر ما باشند. میراث‌فرهنگی متعلق به همه مردم است و انجمن‌های میراث‌فرهنگی به عنوان یک تشکل مردم نهاد می‌توانند بهترین حافظان آن باشند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور، گفت: کار تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی شهرستان کنگاور در ابتدای کار قرار دارد و انتظار می‌رود در حوزه دهیاری‌ها تشکیل انجمن با سرعت بیشتری انجام شود.

شهرستان کنگاور در شرق استان کرمانشاه با آثار شاخصی همچون معبد آناهیتا از قدمت تاریخی فرهنگی زیادی برخوردار است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402100300088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha