تخصیص اعتبارات زیرساخت گردشگری کرمانشاه اولویت‌بندی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: برای تخصیص اعتبارات زیرساخت گردشگری، تاسیسات استان اولویت‌بندی شده و مجموعه‌هایی که تا کنون موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند در اولویت قرار می‌گیرند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز یکشنبه ۳ دی ماه در جلسه بررسی زیرساخت‌های گردشگری استان که با حضور سرپرست و کارشناسان معاونت گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: با عنایت به اینکه زیرساخت‌های گردشگری استان مشخص و احصا شده و اعتبارات مورد نیاز بررسی و اعلام شده اما اعتباراتی که به استان تخصیص یافته بسیار کم است و کفاف همه زیرساخت‌های ما را نخواهد داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: با توجه به این کمبود اعتبارات تصمیم بر این شد زیرساخت‌های که اعتبارات آنان فعلا تخصیص نیافته اما احتمال آن وجود دارد را جداگانه بررسی کنیم.

او ادامه داد: اعتبار موجود را برای سایر زیرساخت‌های مورد نیاز به شکل کارشناسی شده، عادلانه و کاملا شفاف بررسی و تخصیص می‌دهیم. 

فرمانی با تاکید بر اینکه بررسی پروژه‌های قبلی و اعتبارات اختصاص یافته مهم است، گفت: لازم است تا ضمن انجام این گونه بررسی‌ها، پروژه‌هایی نیز که به هر دلیل تاکنون این اعتبارات را دریافت نکرده‌اند احصا و در اولویت قرار گیرند تا اجحافی در حق هیچ یک از زیرساخت‌ها انجام نشود. این بررسی‌ها پیامدهای مثبتی دیگری نیز دارد و آن مشخص شدن مشکلات سرمایه‌گذاران و زیرساخت‌هاست و از قبل همین موضوع می‌توانیم با ایجاد یک بانک اطلاعاتی بروز و جدید این مشکلات و موارد را حل و فصل کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، تاکید کرد: معاونت گردشگری تکلیف دارد که این موضوعات را در دستور کار قرار داده و با حداکثر تلاش اعتبارات مناسب و کافی را با توجه‌ به‌ تاکیدات مسئولین ارشد استانی و کشوری برای ارتقا و توسعه استان در حوزه گردشگری به نتایج مطلوبی برساند.

او گفت: استان کرمانشاه در حوزه زیرساختی با مشکلاتی مواجه است که ما باید همه تلاش خود را برای جبران این عقب ماندگی‌ها به کار بگیریم. 

فرمانی در خاتمه اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه مدیریت ارشد استان به مقوله گردشگری افزایش اعتبارات این حوزه یکی از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402100300099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha