جشنواره صنایع‌دستی بسیج فرصتی برای دیده شدن هنرمندان کرمانشاهی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج یک فرصت بسیار خوب برای دیده شدن هنر صنعتگران و هنرمندان استان است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز یکشنبه ۳ دی ماه در چهارمین جلسه هماهنگی برگزاری دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج استان کرمانشاه که با حضور مسئول بسیج هنرمندان استان و نمایندگان دستگاه‌های حامی جشنواره برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف این جشنواره نمایش هنرهای منسوخ شده و یا در حال منسوخ شدن است تا بتوان به زنده‌سازی و باز تولید آن‌ها کمک کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: یکی از زمینه های مهم تولید و اقتصاد استان کرمانشاه و کشور حوزه صنایع‌دستی است که با توجه به اشتغالزایی بالای آن نیازمند توجه و حمایت بیشتر است.

او تصریح کرد: امسال دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج را با شکوه‌تر و در شان مردم کرمانشاه برگزار می‌کنیم.

فرمانی با اشاره به اینکه این جشنواره با محوریت ۲۲ رشته صنایع‌دستی برگزار می‌شود، تصریح کرد: حضور در این جشنواره بهترین فرصت برای نمایش هنر صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی استان است.

همچنین سرهنگ افشین آزاردی مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه نیز در خصوص اهداف این جشنواره گفت: توسعه و تقویت شبکه هنرمندان صنایع‌دستی در سطح کشور، تشکیل شبکه تولید و فروش، حمایت از رشته های در حال منسوخ شدن و هنرمندان گمنام و نیز حمایت از هنرمندان بسیجی و استفاده از ظرفیت آن‌ها از جمله اهداف کلی جشنواره است.

مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه افزود: داوری آثار و اختتامیه در هفته بصیرت انجام می‌شود. همچنین برپایی نمایشگاه محصولات صنایع‌دستی و آثار برگزیده و برگزاری کارگاه صنایع‌دستی از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره است.

او با اعلام اینکه برگزیدگان به جشنواره کشوری معرفی می‌شوند، گفت: کرمانشاه مهد میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی است و هنرمندان بسیاری دارد که باید مورد حمایت قرار گیرند و با فراهم کردن شرایط در سطح کشور بدرخشند.

دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج ۹ تا ۱۵ دی ماه همزمان با هفته بصیرت در تالار شهید آوینی شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100300114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha