کویر، نقطه عطف گردشگری شهرستان بافق

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بافق گفت: احداث کمپ‌ها و پارک‌های کویری، نقطه عطفی برای تبدیل کویر به یک منطقه درآمدزا است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، لیلی رنجبر گفت: در شهرستان بافق دو کمپ کویری فعال ازجمله کویر کاراکال و کمپ کویری شن و شادن داریم که برنامه‌های مختلفی برای گردشگران اجرا می‌کنند. 

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بافق افزود: یکی از کویرهای شهرستان، کمپ شن و شادن است که حدود هشت سال پیش شروع به فعالیت کرده و در جذب گردشگر نقش مهمی داشته است. 

رنجبر خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای گردشگری در کویر، علاوه بر جذب گردشگر و معرفی بیشتر کویر، در افزایش نشاط اجتماعی و تاب‌آوری مردم نیز مؤثر است.

او در خصوص امکانات کمپ کویری شن و شادن بافق اظهار داشت: در این کمپ با خدماتی مثل موتورسواری، شترسواری، رصد ستاره‌ها، آفرود، برنامه‌هایی مثل جمعلت، دیدار کتابی و برنامه‌های جدید دیگر در خدمت همشهریان و گردشگران هستیم.

کویر بافق جزو شگفت‌انگیزترین کویرهای ایران و یزد به شمار می‌آید که بهترین زمان برای بازدید از این کویر، فصل پاییز و زمستان است.

کویر، نقطه عطف گردشگری شهرستان بافق

انتهای پیام/

کد خبر 1402100300135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha