برگزاری کارگاه آموزشی شناخت گردشگری دسترس‌پذیر در گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از برگزاری کارگاه آموزشی شناخت گردشگری دسترس‌پذیر در گرگان برای فعالان و علاقه‌مندان به حوزه گردشگری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز دوشنبه ۴ دی‌ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این کارگاه، افزایش آگاهی فعالان حوزه گردشگری و علاقه‌مندان به این حوزه نسبت به نیازها و مشکلات سالمندان و افراد دارای معلولیت است تا بتوانیم با ارائه خدمات بهینه و متناسب با نیازهای این گروه از مسافران، گامی به‌سوی گردشگری دسترس‌پذیر برداریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این کارگاه آموزشی به‌منظور بررسی و تبیین مفاهیم، الزامات و تسهیلات گردشگری دسترس‌پذیر ویژه گردشگران سالمند و دارای معلولیت در روز یکشنبه ۱۰ دی‌ماه سال جاری با تدریس محمد اسماعیل شیخ قرایی بنیان‌گذار پاراتوریسم در ایران، مدیرعامل انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس و دبیر میز گردشگری دسترس‌پذیر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

او افزود: مفاهیم اساسی معلولیت و سالمندی، شناخت نیازهای گردشگران سالمند و افراد دارای معلولیت، الزامات و استانداردهای گردشگری دسترس‌پذیر، تجهیزات توان‌بخشی و گردشگری دسترس‌پذیر برای افراد با نیازهای خاص و راهکارها و تسهیلات مناسب در راستای ایجاد محیط گردشگری بانشاط و سازگار با نیاز افراد دارای معلولیت از سرفصل‌های این کارگاه آموزشی خواهد بود.

ساوری یادآور شد: کارگاه آموزشی شناخت گردشگری دسترس‌پذیر از ساعت ۹ تا ۱۴ روز یکشنبه ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ در محل سالن همایش دانشگاه حکیم جرجانی گرگان واقع در شهرک ویلاشهر، بلوار حضرت مریم (ع) برگزار و به شرکت‌کنندگان گواهی حضور در کارگاه اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100400169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha