بازدید مدیرکل ثبت حریم و آثار کشور از بافت تاریخی کرمانشاه

مدیرکل ثبت حریم و آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی کشور از بافت تاریخی شهر کرمانشاه بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، علیرضا ایزدی عصر روز دوشنبه ۴ دی‌ماه در ادامه سفر به استان کرمانشاه به همراه مدیرکل میراث‌فرهنگی استان از بافت تاریخی شهر کرمانشاه بازدید کرد. 

مدیرکل ثبت حریم و آثار و حفظ و احیاء میراث‌معنوی و طبیعی کشور در این بازدید از دو مجموعه هتل بوتیک کرمانشاه و هتل آریو بازدید کرد. 

او در این بازدید تبدیل این دو بنای تاریخی را به مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی فاخر بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: مرمت و احیاء خانه‌های تاریخی با محوریت بخش خصوصی و نظارت میراث‌فرهنگی یکی از بهترین راه‌کارها برای حفاظت و باز زنده سازی این آثار است. 

ایزدی افزود: این نمونه‌های موفق با توجه به استقبال مردم نشان می‌دهد که بناهای تاریخی این ظرفیت را دارند که ضمن حفظ وضع موجود به یک مرکز اقتصادی قابل توجه تبدیل شوند. 

او ابراز امیدواری کرد: که این مجموعه‌ها به الگویی مناسب برای ورود هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران به این حوزه شود. 

بازدید از تعدادی از پروژه‌های فعال در حوزه بافت تاریخی شهر کرمانشاه از دیگر برنامه‌های بازدید شهری مدیرکل ثبت حریم و آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی کشور بود. 

ایزدی در سفر به کرمانشاه ضمن بازدید از محل احداث پروژه تله کابین و عرصه گورستان پارتی طاق‌بستان، در جلسه شورای فنی میراث‌فرهنگی استان شرکت کرد. 

در این سفر سید محمدرضا دوست محمدی کارشناس ثبت میراث غیر منقول وزارت میراث‌فرهنگی، مدیرکل ثبت حریم و آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی را همراهی می‌کند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402100500201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha