جهش ۴۵۰ درصدی جذب گردشگران چینی، گردشگری کامبوج را توسعه بخشیده است

کامبوج در ۱۱ ماه سال ۲۰۲۳، نزدیک به نیم میلیون گردشگر چینی را پذیرفته است که ۴۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است.

به‌گزارش میراث آریا، بر اساس گزارش وزارت گردشگری کامبوج که روز دوشنبه منتشر شد، این کشور در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۳  نزدیک به ۵۰۰ هزار بازدیدکننده چینی را جذب کرد که ۴۴۹ درصد بیشتر از آمار بازدیدکننده‌های چینی در مدت مشابه سال گذشته (بیش از ۹۰ هزار نفر) بود.

در این گزارش آمده است که این رقم ۱۰.۱ درصد از مجموع ۴.۹۱ میلیون گردشگر بین‌المللی ورودی به این کشور آسیای جنوب شرقی طی دوره ژانویه تا نوامبر امسال را تشکیل می‌دهد.

چین پس از تایلند و ویتنام سومین منبع بزرگ گردشگران خارجی به این پادشاهی بوده است و حدود ۱.۶۵ میلیون تایلندی و بیش از ۹۲۰ هزار ویتنامی در دوره فوق الذکر به کامبوج سفر کردند که به ترتیب ۱۳۰ درصد و ۱۲۹ درصد افزایش داشتند.

تاپ سوفیک، وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت گردشگری کامبوج، گفت: کامبوج مشتاق است تا گردشگران چینی بیشتری را بپذیرد و اطمینان دهد که این پادشاهی یک مقصد گردشگری امن برای همگان است.

او ادامه داد: ما گردشگران چینی بیشتری می‌خواهیم، زیرا آن‌ها نقش مهمی در توسعه اقتصادی و گردشگری ما و همچنین کاهش فقر داشته‌اند.

وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت گردشگری کامبوج معتقد است که فرودگاه بین‌المللی سیم ریپ آنگکور با سرمایه‌گذاری چینی که ماه گذشته فعالیت تجاری خود را به طور رسمی آغاز کرد، مسافران بین‌المللی بیشتری از جمله چینی‌ها را به کامبوج جذب خواهد کرد.

سوفیک ادامه داد: ما امیدواریم این فرودگاه خطوط هوایی بین‌المللی جدیدی را جذب کند، بنابراین گردشگران و سرمایه‌گذاران بیشتری را به کامبوج، به‌ویژه استان سیم ریپ، خانه پارک باستان‌شناسی معروف آنگکور، بیاورند.

گردشگری علاوه بر صادرات پوشاک، کفش و کالاهای مسافرتی، کشاورزی و ساخت و ساز و املاک و مستغلات، یکی از چهار ستون حمایت کننده از اقتصاد کامبوج است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100500210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha