پیست اتومبیل‌رانی کارتینگ زرندیه استان مرکزی به بهره برداری رسید

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه از افتتاح پیست اتومبیلرانی (کارتینگ) در راستای توسعه گردشگری تفریحی، ورزشی و رفاهی در مجتمع گردشگری آیلند شهرستان زرندیه خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، روز یکشنبه سوم دی ماه ۱۴۰۲، پیست اتومبیل‌رانی (کارتینگ) با قابلیت برگزاری مسابقات کشوری و با استانداردهای فدراسیون اتومبیل‌رانی و با کاربری مسابقات در سطح بین‌المللی افتتاح شد.

زهرا رنجبر رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه در حاشیه افتتاح  پیست اتومبیلرانی (کارتینگ) این شهرستان گفت: مجتمع گردشگری بین‌المللی سرزمین ایرانیان در شهرستان زرندیه در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ هکتار و با طول حدود ۵ کیلومتر احداث شده است، این پیست شامل ۱۸ پیچ است که از جذاب‌ترین پیچ‌های معروف پیست‌های فرمولا دنیا نظیر سیانگ مالزی، آلمان، آسیا فرانکور شامپ بلژیک، کاروسل آلمان، ژاپن، سیلوراستون بریتانیا الهام گرفته شده و حداکثر سرعت در این پیست بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده است.

او افزود: این پیست با مشاوره شرکت‌هایی چون tike آلمان (طراح و سازنده ۱۰ پیست فرمول یک طراحی شده است. تاکنون حدود ۱۰ هزار و ۸۰ میلیارد تومان برای کل پروژه هزینه شده و پیش بینی می‌شود حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه نیاز باشد و برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

رنجبر اظهار کرد: امکانات موجود در این مجموعه نویدبخش حضور به روزترین خودروهای فرمول یک، حرفه‌ای‌ترین رانندگان این عرصه و تجربه جدیدی از هیجان، سرعت و شنیدن صدای غرش موتورهای فرمول یک برای تمامی ایرانیان در کشور است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه با اشاره به استفاده از ظرفیت بالای ورزش اتومبیل‌رانی در صنعت گردشگری، تصریح کرد: بهره‌برداری از این پیست می‌تواند فضای مناسب برای ایجاد هیجان در کنار خانواده ایجاد کند و در کنار آن به جلب سرمایه‌های ورزشی، ارز آوری و سرمایه‌گذاری خارجی منجر شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100500220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha