ضرورت پرهیز از داشتن نگاه بخشی در حوزه گردشگری

دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت، با تأکید بر لزوم پرهیز از داشتن نگاه بخشی در این حوزه گفت: باید کمیته مشترک استانی در حوزه گردشگری سلامت شکل بگیرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، محسن عباسی روز ۶ دی‌ماه جاری در نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» که با محوریت سه شهر قم، مشهد و شیراز در سالن امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، یکی از استان‌های پیشگام در حوزه ساماندهی گردشگری حوزه سلامت را قم برشمرد و افزود: باید از داشتن نگاه بخشی در حوزه گردشگری سلامت اجتناب و کوشش کرد، زنجیره ارتباط‌بخش درمان در گردشگری آماد (لُجِستیک) مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت، با بیان حرفه‌ای عمل نکردن برخی از دفاتر (آژانس‌های) خدماتی و ارائه نکردن خدمات به صورت تخصصی گفت: این خدمات باید از سوی بیماران به صورت زنجیره‌ای و با هماهنگی یکدیگر دریافت شود.

او شکلگیری جامعه گردشگری در بسیاری از استان‌ها که به آن بوم‌سازگان (اِکوسیستم) گردشگری گفته می‌شود را مورد توجه قرار داد و گفت: با تشکیل ساختار و کمیته مشترک استانی می‌توان بسیاری از چالش‌ها و آسیب‌ها را شناسایی کرد و سیاست گردشگری سلامت را در استان قم تشکیل داد که برای دستیابی به این مهم باید یک نقشه راه داشت.

او با بیان این که دلیل و انگیزه اصلی یک گردشگر و تصمیم‌گیری وی برای سفر اعتباربخشی آن است، گفت: یکی از این عامل‌ها می‌تواند با عزم بین‌بخشی و هم‌پیمانی اتفاق بیفتد که با انجام کار تیمی، داشتن نگرشی جامع و ریشه‌یابی آسیب‌ها در مسیر و اصلاح آن دست یافتنی است.

این همایش یک روزه با برگزاری نشست‌های تخصصی و حضور مدیران کشوری و استانی، کارشناسان، متخصصان و صاحب‌نظران بخش گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم برگزار شد.

چهار کارگروه‌ تخصصی با عنوان‌های آسیب‌شناسی گردشگری سلامت، دیپلماسی اقتصادی گردشگری سلامت، ظرفیت‌شناسی گردشگری سلامت و اطلاع‌رسانی و طراحی هویت و تولید محتوای تخصصی در حوزه گردشگری سلامت در حاشیه این نشست تخصصی ترتیب یافته بود. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402100700332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha