حوزه گردشگری سلامت در قم مغفول مانده است

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارتی استانداری قم، با اشاره به مغفول ماندن معرفی گردشگری سلامت گفت: در سه شهر قم، مشهد و شیراز نعمتی تحت عنوان سفر و زیارت داریم که باید آن را غنیمت بدانیم و با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی درست در راستای توسعه و ارائه خدمات بهتر بکوشیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، ابوالقاسم مقیمی روز ۶ دی‌ماه جاری در نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» که با محوریت سه شهر قم، مشهد و شیراز در سالن امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم اظهار کرد: به نقلی قم دروازه ورود شیعیان است و حتی گردشگران خارجی غیرمسلمان به لحاظ فیزیکی و بُعد مسافت از لحاظ صرفه اقتصادی به شهر قم می‌آیند و در آن بیتوته می‌کنند؛ چراکه جاهای دیدنی بسیاری دارد که متأسفانه به آن پرداخته نشده است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارتی استانداری قم، با بیان این که نداشتن یک سامانه متمرکز حوزه زیارت به‌ ویژه در زمینه تولید محتوا یکی از دغدغه‌های مهم حوزه گردشگری است، گفت: قم یکی از اثرگذارترین استان‌ها در بخش تولید محتوا است که باید به آن توجه جدی شود.

او با اشاره به شکل‌گیری سهم شرکت‌های تسهیلگر و دفاتر مُجاز بخش خصوصی افزود: برای دادن مجوز و آموزش و شکل‌گیری، باید بخش خصوصی در حوزه گردشگری سلامت ورود پیدا کند و بخشی از مجوزهای لازم از سوی بخش دولتی در این زمینه صادر شود.

او با بیان نداشتن رشته آموزش گردشگری سلامت در حوزه تور گردشگری سلامت خاطرنشان کرد: صدور مجوزها در حوزه‌های آموزش و همچنین صدور مجوزهای لازم باید از مبدأ صورت پذیرد.

این همایش یک روزه با برگزاری نشست‌های تخصصی و حضور مدیران کشوری و استانی، کارشناسان، متخصصان و صاحب‌نظران بخش گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم برگزار شد.

چهار کارگروه‌ تخصصی با عنوان‌های آسیب‌شناسی گردشگری سلامت، دیپلماسی اقتصادی گردشگری سلامت، ظرفیت‌شناسی گردشگری سلامت و اطلاع‌رسانی و طراحی هویت و تولید محتوای تخصصی در حوزه گردشگری سلامت در حاشیه این نشست تخصصی ترتیب یافته بود. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402100700337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha