ایران در حوزه پزشکی و درمان جزو کشورهای سرآمد است

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران اسلامی در حوزه پزشکی و درمان جزو کشورهای سرآمد است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، محمدحسین نیکنام روز ۶ دی‌ماه جاری در نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» که با محوریت سه شهر قم، مشهد و شیراز در سالن امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم اظهار کرد: این رویداد به‌ منظور معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های درمانی بالای شهرهای گردشگری با محوریت سه شهر مذهبی قم، مشهد (استان خراسان رضوی) و شیراز (استان فارس) با بُعد زیارت برگزار شد.

او با بیان این که ایران اسلامی در حوزه پزشکی و درمان جزو کشورهای سرآمد است، گفت: به همین دلیل کشورهای پیرامونی و همسایه و کشورهای متعدد اروپایی علاقه‌مند به درمان بیماری و دریافت خدمات بیماران خود از جمهوری اسلامی ایران هستند.

او خاطرنشان کرد: با برگزاری چنین نشست‌هایی و با تقویت نقاط قوت و مورد توجه قرار دادن ابعاد گوناگون سلامت تلاش می‌کنیم، نمونه خوبی از گردشگری سلامت را به نمایش بگذاریم.

این همایش یک روزه با برگزاری نشست‌های تخصصی و حضور مدیران کشوری و استانی، کارشناسان، متخصصان و صاحب‌نظران بخش گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم برگزار شد.

چهار کارگروه‌ تخصصی با عنوان‌های آسیب‌شناسی گردشگری سلامت، دیپلماسی اقتصادی گردشگری سلامت، ظرفیت‌شناسی گردشگری سلامت و اطلاع‌رسانی و طراحی هویت و تولید محتوای تخصصی در حوزه گردشگری سلامت در حاشیه این نشست تخصصی ترتیب یافته بود. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402100700338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha