کرمانشاه محور مسیر گردشگری تاریخ و تمدن غرب کشور می‌شود

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، گفت: استان کرمانشاه در مسیر گردشگری تاریخ و تمدن که با حضور ۳ استان همدان، کرمانشاه و کردستان تعریف شده است، نقش محوری دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، وحید امیری روز پنجشنبه ۷ دیماه در نشست گردشگری مسیر تاریخ و تمدن بین سه استان همدان، کرمانشاه و کردستان که  با حضور مدیرکل دفتر توسعه گردشگری دخلی، سرپرست معاونین گردشگری کرمانشاه و همدان و شهردار کرمانشاه، برگزار شد، اظهار کرد: این حرکت از سه سال پیش استارت خورده است و امروز برای تداوم این روند و توسعه گردشگری محور غرب و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای جلسات بسیار خوبی برگزار شد. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، افزود: قرار است یک رینگ گردشگری با توجه به سابقه تاریخی فرهنگی این سه استان زاگرس نشین با عنوان مسیر گردشگری تاریخ و تمدن شکل گیرد که به توسعه گردشگری این محور کمک کند. 

او افزود: این سه استان با پیشینه تاریخی بسیار کهن و فرهنگ بسیار غنی از ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری تاریخی فرهنگی برخوردارند و به درستی می‌توانند مورد توجه گردشگران قرار گیرند. 

امیری گفت:  استان کرمانشاه با دارا بودن سه اثر میراث جهانی و چند اثر تاریخی برجسته در فهرست موقت ثبت جهانی نقش محوری در این مسیر دارد. 

او گفت: این برنامه در استان کرمانشاه با محوریت و همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری کرمانشاه برگزار می‌شود. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، گفت: این برنامه با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری این سه استان به گردشگران داخلی و خارجی است که در چهارچوب برنامه‌هایی در طول مسیر برنامه‌ریزی خواهد شد. 

او افزود: مسیر گردشگری تاریخ و تمدن دومین و قدیمی ترین محور گردشگری کشور است که می‌تواند هزاران گردشگر داخلی و خارجی را جذب کند. 

امیری گفت: یکی از اهداف این رویداد منطقه‌ای توسعه گردشگری خارجی به ویژه با بازار هدف کشورهای چین، روسیه و عراق است.

او ادامه داد: در چهارچوب این همکار تشکیل کمیته‌های مشترک، برگزاری جشنواره‌ها، توسعه حمل و نقل، بهبود زیرساخت‌های اقامتی و تخفیف‌های ویژه و همچنین تهیه بسته‌های گردشگری مشترک دیده می‌شود. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه در خاتمه تصریح کرد: تشکیل و رونق گردشگری محور غرب کشور به عنوان یک مقصد هدف نهایی این برنامه است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402100700361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha