لغو روادید به توسعه روابط فرهنگی کمک می‌کند/ دیپلماسی فرهنگی، اولویت مهم دولت مردمی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لغو روادید با کشورهای مختلف اتفاق و رویداد مهمی است که می‌تواند به انتقال فرهنگ‌ها و توسعه فرهنگی کمک کند.

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با میراث‌آریا، درباره مصوبه لغو روادید با ۳۳ کشور، افزود: این یک اتفاق بسیار مهم و البته مبارک است و ما نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این مصوبه حمایت می‌کنیم.

وزیر فرهنگ اظهار کرد: من در حمایت از لغو روادید و توسعه روابط با کشورهای مختلف در دولت صحبت کردم. به نظر من لغو روادید یک اتفاق بسیار مهم است و می‌تواند روابط فرهنگی بین ایران و سایر کشورها را افزایش دهد و یا این که آن را تقویت کند.

او گفت: خوشبختانه بنا به پیشنهاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در جلسه دو هفته پیش دولت، لغو روادید یک طرفه با ۳۳ کشور به تصویب رسید که از نظر من یک کار بسیار بزرگ است و باید از آن حمایت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این باره ما نیز در کنار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستیم و همکاری‌های خوبی را با این وزارتخانه داریم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: دیپلماسی فرهنگی، اولویت مهم در دولت است و خوشبختانه این کار به خوبی در دولت سیزدهم و حال انجام است و با لغو روادید باکشورهای مختلف، این روابط فرهنگی بیش از پیش تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100800385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha