برگزاری نمایشگاه گردشگری فرصتی برای معرفی توانمندی‌های حوزه گردشگری فارس

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایشگاه گردشگری فرصتی برای معرفی توانمندی‌های فارس به فعالان حوزه گردشگری داخلی و خارجی است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های استان فارس، گردشگری به ویژه گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی، علمی، سلامت و ...است.

او اشتغال و افزایش درآمد سرانه حاصل از گردشگری در فارس را یکی از مهم ترین ظرفیت‌هایی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

قادری ادامه داد: در زمینه توسعه ظرفیت هتل‌ها، بیمارستان‌ها، توریسم مذهبی و.. اقداماماتی در دست انجام است که می‌تواند در ایجاد اشتغال زایی فارس سهم عمده ای داشته باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس- شیراز، فرصتی برای معرفی توانمندی‌های گردشگری فارس به فعالان حوزه گردشگری داخلی و خارجی است، تاکید کرد: فارس جزو سه استانی است که معاونت گردشگری و زیارت در ساختار اداری آن نهادینه شده است و این مهم باید به افزایش سهم صنعت گردشگری در تولید و افزایش اشتغال فارس نسبت به سایر استان‌ها کمک کند.

او با بیان اینکه موانع زیرساختی در حوزه حمل و نقل، فرودگاه، راه‌ها و جاده ها جذب گردشگر وجود دارد، تصریح کرد: پروژه های توسعه ریلی فارس با بنادر و شهرهای گردشگرپذیر از جمله اصفهان و یزد در دستور کار قرار گرفته تا امکان استفاده از مسیرهای زمینی و ریلی برای جابجایی گردشگر داشته باشیم.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس- شیراز  ۱۳ تا ۱۶ دی ماه سال جاری در شیراز برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100900406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha