باید برای تسهیلگری در امر صنایع‌دستی بیش از پیش تلاش کنیم‌

استاندار همدان گفت: باید برای تسهیلگری در امر صنایع‌دستی بیش از پیش تلاش کنیم‌، به همین منظور اتاق فکر در حوزه صنایع‌دستی تشکیل و از هنرمندان خوش فکر و با ایده در این حوزه حمایت می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، عصر پنجشنبه ۷ دی‌ماه، آیین نکوداشت پیشکسوتان صنایع‌دستی استان با حضور استاندار همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان عرصه‌ صنایع‌دستی استان برگزار شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در آیین نکوداشت پیشکسوتان صنایع‌دستی استان همدان گفت: هنرمندان صنایع‌دستی با چیره دستی، آثار ماندگار و بی نظیر توام با ذوق، قریحه و عشق خلق می‌کنند. هنرمندان شهرهای جهانی لالجین و ملایر و  شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی مایه افتخار همدان هستند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه باید برای تسهیلگری در امر صنایع‌دستی بیش از پیش تلاش کنیم‌، ادامه داد: به همین منظور اتاق فکر در حوزه صنایع‌دستی تشکیل و از هنرمندان خوش فکر و با ایده در این حوزه حمایت می‌شود.

او تصریح کرد: در راستای رونق صنایع‌دستی استان، برپایی نمایشگاه‌های خارجی و تشویق هنرمندان در دستور کار قرار دارد و حمایت‌های لازم از صادرات صنایع‌دستی انجام می‌شود.

۳۳ هزار کارگاه صنایع دستی در استان همدان وجود دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در ادامه گفت: صنایع‌دستی یک تولید خاص نیست بلکه تولیدی بر گرفته از ذات و اصل انسان است که با نوآوری و خلاقیت هنرمند همراه است.

محسن معصوم علیزاده با اشاره به اینکه همدان استانی هنرپرور و دارای بزرگان بسیاری در حوزه صنایع‌دستی است‌، بیان کرد: ۳۳ هزار کارگاه با ‌۴۵ هزار شاغل در این حوزه نشان دهنده ظرفیت بالای استان همدان در این زمینه است.

او با اشاره به اینکه صنایع‌دستی در هویت و ذات ما ریشه دارد و نشان دهنده ذات ایرانی بودن ماست، تصریح کرد: این هنر، صنعت با کمترین هزینه خلق می‌شود و باید به نحو احسن به عرضه درآید و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد و  دو شهر جهانی ملایر و لالجین، شهر ملی تویسرکان و دو روستای ملی صنایع‌دستی نشان می‌دهد همدان در سطح کشور حرف‌های بسیار برای گفتن دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان به لزوم شرکت هنرمندان صنایع‌دستی در نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: هنرمندان باید بازارهای مختلف را ببینند و توانایی‌های خود را بهتر بشناسند تا رشد کنند.

معصوم علیزاده با اشاره به اینکه آموزش شاغلان صنایع‌دستی در ۷ شهرستان انجام شده است، بیان کرد: معرفی محصول نقش مهمی در فروش محصولات صنایع دستی دارد.

او با اشاره به اینکه هفتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با ۲۸۵ غرفه در همدان برگزار شد، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی را در ورودی‌های شهرها اجرا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100900408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha