همدان، سنندج و کرمانشاه مثلث مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران شدند

شهردار همدان گفت: در راستای شکوفایی گردشگری غرب کشور و ایجاد مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران، تفاهم‌نامه همکاری شهرداران کلانشهرهای همدان، سنندج و کرمانشاه امضا شد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، سید مسعود حسینی، پنجشنبه ۷ دی‌ماه در حاشیه نشست مدیران گردشگری کلانشهرهای ایران گفت: تفاهم نامه‌ای با شهرداری‌های استان کرمانشاه و سنندج امضا شد تا ظرفیت‌های همدان و غرب کشور در حوزه گردشگری را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

شهردار همدان افزود: اگر قرار است در حوزه گردشگری اتفاقی بیافتد باید شهرداری‌ها باهم همکاری و مراودات داشته باشند و امیدواریم این تفاهم‌نامه زمینه‌ساز مراوداتی با شهرداران استان‌های مختلف باشد تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف بهره‌های لازم را داشته باشیم.

او به اهمیت ارتباط همدان با شهرهای استان‌های همجوار اشاره کرد و افزود:‌ تلاش می کنیم با شهرهای همجوار محورهای گردشگری را ایجاد کنیم.

حسینی با اشاره به دستاوردهای مثبت در بحث گردشگری غرب کشور تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در غرب کشور وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها به عنوان یک مسیر گردشگری مورد توجه قرار گیرد و استان‌های غرب کشور از مواهب آن بهره مند شوند.

شهردار همدان با اشاره به سیاست‌های تشویقی همدان در حوزه گردشگری نظیر رایگان بودن ساخت هتل، تصریح کرد: دو زمین بسیار بزرگ با مساحت ۲۴۰ و ۱۰۰ هکتاری از منابع طبیعی تحویل گرفتیم تا فضای سبز شهر را افزایش و مراکز گردشگری با حفظ محیط زیست ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100900413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha