انتخاب نمایندگان حوزه گوهرسنگ شهرستان فردوس

در نشست فعالان حوزه گوهرسنگ با معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری و راهبر طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان خراسان جنوبی، با فعالان رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی نمایندگان حوزه گوهرسنگ شهرستان فردوس انتخاب شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مجید اکبری معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری روز شنبه ۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ ضمن اهمیت توجه به کار و تولید و حمایت از مشاغل خانگی و فعالان حوزه صنایع‌دستی، رشته تراش سنگ را جز اولویت‌های شهرستان برشمرد.

در ادامه جلسه دکتر کاظمی، راهبر طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی خراسان جنوبی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع صنعتگران حوزه گوهر سنگ و فعالان مشاغل خانگی بر برندسازی و بازاریابی تولیدات تاکید کرد و راهکارهایی نیز برای توسعه و بهینه‌سازی صنعت گوهر سنگ ارائه کرد.

کاظم شبنم‌زاده رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس، خواستار همکاری بیشتر صنعتگران با یکدیگر و هم‌افزایی در جهت ارتقا کیفیت محصولات گوهر سنگ شد.

در ادامه فعالین حوزه گوهرسنگ در خصوص مشکلات حوزه سنگ از جمله خام فروشی و برداشت بی‌رویه و بدون ضابطه و کمبود تسهیلات سخن گفتند.

در پایان جلسه نیز رای‌گیری برای ۵ نفر منتخب به‌عنوان نمایندگان حوزه گوهرسنگ فردوس انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100900444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha