گروه‌های توریستی بزرگ و اسپیکرها در ونیز ممنوع می‌شوند

مقامات ونیز قوانین جدیدی را برای گروه‌هایی از بازدیدکنندگانی که به این شهر محبوب می‌آیند وضع می‌کنند تا از اثرات منفی گردشگری بیش از حد (اُورتوریسم) جلوگیری کنند.

به‌گزارش میراث آریا، شورای شهر ونیز روز شنبه تصمیم گرفت، شهر ونیز گروه‌های توریستی متشکل از بیش از ۲۵ نفر را ممنوع می‌کند و بلندگوها (اسپیکرها برای پخش صوت و موسیقی) را که می‌تواند «آشفتگی و اختلال در شهر ایجاد کند»، در چنین تورهایی غیرقانونی خواهد کرد.

قوانین جدید همچنین از توقف در خیابان‌های باریک، پل‌ها یا مکان‌های عبور و مرور مردم جلوگیری می‌کند. این قوانین قرار است از اول ژوئن اجرایی شوند.

این تغییرات بخشی از تلاش مقامات برای محدود کردن گردشگری بیش از حد یا همان اورتوریسم و اثرات منفی آن بر این شهر زیبای شمالی ایتالیاست.

این قوانین مربوط به مرکز شهر ونیز و جزایر مورانو، بورانو و تورچلو است. این شورا در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که هدف آن‌ها محافظت از ساکنان در برابر سر و صدا و مزاحمت گردشگران است.

گردشگری بیش از حد سالهاست که مشکلاتی را برای ونیز به عنوان یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در جهان ایجاد کرده است. این مرکز تاریخی با میدان معروف سان مارکو، پل ریالتو و کانال‌های متعدد، دیگر کمتر از ۵۰ هزار ساکن دائمی دارد، اما در برخی از روزهای فصل شلوغ، تعداد بازدیدکنندگان به بیش از دو برابرِ مردم محلی می‌رسد.

در ماه سپتامبر، مقامات محلی تصمیم گرفتند از آوریل ۲۰۲۴ هزینه ورودی ۵ یورو (۵.۵۰ دلار) را برای بازدیدکنندگان کوتاه مدت دریافت کنند.

در گزارشی که در تابستان ۲۰۲۳ منتشر شد، آژانس فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو به گردشگری بیش از حد و توسعه بیش از حد به عنوان برخی از تهدیدات اصلی برای کانون ایتالیا اشاره کرد و افراد زیادی خواستار قرار دادن این شهر در فهرست سایت‌های در خطر میراث یونسکو شدند.

الیزابتا پسچه، مشاور امنیت شهر ونیز گفت که محدود کردن گروه‌های تور به کمتر از ۲۵ نفر و ممنوعیت استفاده از بلندگوها به گردشگری پایدار کمک می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101000469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha