حفاران غیرمجاز در قروه کردستان دستگیر شدند

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از دستگیری ۲ حفار غیرمجاز آثار تاریخی و فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی در این‌باره گفت: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قروه مبنی بر حفاری غیرمجاز در روستای حسن‌خان از توابع این شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستورکار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: پس از اخذ حکم قضایی، با همراهی و هماهنگی پاسگاه انتظامی فرهادآباد، در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتیم.

او با بیان اینکه در این رابطه دو  نفر حفار غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند، افزود: از متهمان  یک دستگاه موتوربرق، یک دستگاه دریل هیلتی، یک عدد تبر و مقداری سیم کشف و ضبط و یک دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شد.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: از شهروندان تقاضا داریم هر گونه مورد مشکوک را در این رابطه با ما در میان بگذارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن با حفاران غیر مجاز برخورد شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101200662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha