انجمن میراث‌فرهنگی در شهرستان بستک تشکیل می‌شود

نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و مرتضی ایرانمنش عضو شورای اسلامی شهر بستک و رحمانی فعال حوزه میراث‌فرهنگی در راستای توسعه گردشگری و مرمت آثار تاریخی این شهر برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز سه‌شنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۲ در این نشست با اشاره به اینکه شهر بستک بیشترین آثار تاریخی ثبت‌شده را در استان دارا است، افزود: میراث گذشتگان ریشه در هویت مردم دارد و برای حفظ آن‌ها، مشارکت همه را می‌طلبد که در همین راستا انجمن میراث‌فرهنگی در این شهرستان تشکیل می‌شود.

محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه در شهرستان بستک بیش از ۱۰ هزار برکه وجود دارد، افزود: پرونده شهر بستک به‌عنوان شهر برکه‌های ایران برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور در دست تهیه و تدوین است.

او افزود: با توجه به بستک جز شهرهای خاص استان است که دارای بافت تاریخی است برای حفظ الگوهای معماری و بافت سنتی این شهر، طرح جامع بافت بستک نیز در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

محسنی اظهار کرد: برای حفظ و احیای بناهای تاریخی بستک مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای مرمت خانه کاظم اختصاص‌یافته که به‌زودی این بنای تاریخی مرمت و بازسازی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101200663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha