آیین اهدای گل نرگس بهبهان به حرم رضوی نشان‌دهنده مسیر معنویت به آیندگان است

مدیرکل امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به این‌که یکی از اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، توجه به مسایل دینی و شعارهای اسلامی است گفت: آیین اهدای هشت‌هزار شاخه گل نرگس بهبهان به حرم رضوی، مسیر معنویت را به آیندگان نشان دهد.

نادر زینالی در حاشیه آیین اهدای هشت‌هزار شاخه گل نرگس بهبهان به حرم مطهر رضوی که شامگاه سه‌شنبه (۱۲ دی) در مشهد برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا اظهار کرد: اهدای گل نرگس به حرم امام‌رضا (ع) کار حسنه‌ای در حوزه میراث‌فرهنگی و معنوی است که مسیر معنویت را به نسل آینده نشان می‌دهد.

مدیرکل امور استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این‌که یکی از اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی و شخص مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، توجه به مسائل دینی و شعائر اسلامی است، عنوان کرد: همان‌گونه که میراث ملموس و ناملموس را در فهرست میراث‌ملی و جهانی قرار می‌دهیم، سعی می‌کنیم شعارهای اسلامی و معنوی را نیز در فهرست میراث ملی و جهانی به ثمر برسانیم.

او تأکید کرد: قطعاً این حرکت مشترک بین خوزستان و مشهد که باحضور امام رضا (ع) رنگ و بوی معنوی گرفته را می‌توانیم در سطح بین‌المللی گسترش دهیم.

آیین اهدای هشت‌هزار شاخه گل نرگس بهبهان به حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۹۸، به پیشنهاد اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان در گستره‌ استان‌های خوزستان و خراسان رضوی و با شماره ۲۰۱۳ در فهرست آثار ملی ناملموس کشور ثبت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101300667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha