بودجه وزارت میراث‌فرهنگی در سال ۱۴۰۳ تقویت می‌شود/ میراث‌فرهنگی مظلوم واقع شده است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برای سال ۱۴۰۳، باید بودجه‌های فرهنگی را تقویت کنیم. یکی از جاهایی که باید کمک بیشتری شود وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، حمیدرضا حاجی‌بابایی، پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ در چهارمین نشست تخصصی و کارگاه آموزشی معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها که با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در سفری به ارمنستان از پروژه ساخت سریال سلمان‌فارسی بازدید کردم. آنجا با کارگردان و عوامل صحبت کردم و کارگردان نظرش این بود که عظمت و جایگاه ایران در این سریال به خوبی نشان داده خواهد شد. این سریال به خوبی می‌تواند تمدن و فرهنگ غنی ایرانی را نشان دهد و این سریال به تنهایی خودش یک موزه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: تعداد زیادی آثار ثبت جهانی داریم که در دنیا بی‌نظیر است. کافی است این آثار تاریخی ارزشمند را به دنیا و همچنین به جوانان و نوجوانان خود معرفی کنیم. این‌ها بسیار ارزشمند است و همه باید برای صیانت و نیز معرفی آن‌ها کمک کنیم.

او اضافه کرد: شخصیتی به نام مهندس ضرغامی در این وزارتخانه مسئولیت وزارت را دارد که دارای ظرفیت‌های بزرگی است و می‌تواند کارهای بزرگی را در این حوزه انجام دهد. ما قله‌های زیادی در کشور داریم. افتخارات بزرگی داریم که این‌ها باید معرفی شود.

او ادامه داد: ما در واقع مشکل بودجه نداریم و می‌توانیم بودجه اختصاص دهیم. نه تنها پول کم نداریم بلکه زیاد هم داریم اما به نظر می‌رسد ریل‌گذاری‌ در حوزه تخصیص بودجه اشتباه است. دولت و مجلس باید با هم در این باره کمک کنند و با یک برنامه‌ریزی دقیق و مناسب بتوانیم بودجه مناسب به حوزه‌های مختلف از جمله میراث‌فرهنگی تخصیص دهیم تا بتوانیم از آثار فرهنگی تاریخی صیانت کنیم و آن‌ها را به خوبی معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: جایگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در سیاست‌های کلان ما، تعریف نشده است در حالی که هر سه حوزه این وزارتخانه می‌تواند از نفت بیشتر درآمد برای کشور داشته باشد. آثار تاریخی زیادی داریم برخی از این‌ها ثبت ملی و جهانی شده‌اند. این آثار فرصت بسیار مناسبی برای درآمدزایی است.

حاجی‌بابایی گفت: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مظلوم واقع شده است. مجلس و دولت باید کمک کنند. آثار تاریخی ما حیف هستند این‌ها باید حفظ شوند. ما در مجلس هر کاری از دست‌مان برآید انجام خواهیم داد. به‌عنوان مثال تکمیل موزه‌های منطقه‌ای بسیار مهم است در مجلس یک تصمیمی باید گرفته شود که به‌عنوان مثال موزه‌های منطقه‌ای در کشور تکمیل شود.

حاجی‌بابایی در پایان صحبت‌های خود با بیان خاطراتی از شهید سلیمانی یاد و خاطره این سردار سرافراز را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: نظمی که آمریکا در دنیا درست کرده بود با مدیریت شهید سلیمانی بهم ریخت. سردار سلیمانی یک مکتب است و او تنها یک فرمانده نظامی نبود. او هرجا رفت یک قله درست کرد و توانست کارهای بزرگی را انجام دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101300671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha