تنها ۴۵ درصد از بودجه‌ هزینه‌ای وزارت‌ میراث‌فرهنگی محقق شده است/ قبل از سونامی بازنشستگی در وزارتخانه، مجلس برای رفع موانع جذب نیرو وارد عمل می‌شود/ ضرورت تخصیص یک‌درصدی بودجه شرکت‌های دولتی به امور فرهنگی

نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بودجه‌ هزینه‌ای وزارت میراث‌فرهنگی تا پایان آبان ماه تنها ۴۵ درصد و تملک دارایی ۱۷ درصد محقق شده است.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، سیدعلی یزدی‌خواه نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ در چهارمین نشست تخصصی و کارگاه آموزشی معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها که با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد، با اشاره به اشکال ساختاری بودجه‌ریزی کشور، افزود: ساختار بودجه به‌صورت عملکردی است در صورتی‌که باید برنامه محور باشد.

او با اشاره به اهمیت تخصیص بودجه براساس مسائل، برنامه‌ها و نیاز کشور، ادامه داد: در برنامه توسعه هفتم این موضوع لحاظ شده است که از سال دوم برنامه بودجه‌ریزی به‌صورت برنامه‌ای و با توجه به نیازهای کشور انجام شود.

یزدی‌خواه به تخصیص یک درصدی بودجه شرکت‌های دولتی به کارهای فرهنگی از جمله گردشگری اشاره کرد و افزود: این رقم حدود سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود و امسال تصویب شد اما به دلیل عدم همکاری برخی دستگاه‌ها اجرایی نشد.

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه بودجه‌ هزینه‌ای وزارتخانه تا پایان آبان ماه ۴۵ درصد و تملک دارایی ۱۷ درصد محقق شده است بر گنجاندن هر چه سریع‌تر احکام مورد نیاز برای بودجه سال آینده تاکید کرد.

یزدی‌خواه به کمبود نیرو در حوزه یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و حفظ آثار ثبت ملی و جهانی اشاره کرد و افزود: همچنین در پنج سال آینده شما سونامی بازنشستگی خواهید داشت و نیاز به نیروی مجرب دارید. بررسی کنید چه تعداد نیرو نیاز دارید و ما برای جذب نیرو همکاری‌های لازم را خواهیم کرد. ما به‌عنوان خادم شما در کمیسیون فرهنگی وظیفه‌مان حمایت از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101300672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha