تقویت بودجه وزارت میراث‌فرهنگی را در سال جدید ادامه می‌دهیم/ دوگانگی‌ و کشمکش‌ها با ارائه برنامه‌ از میان برداشته می‌شود/ ضرورت تشکیل کارگروه اقتصاد میراث‌فرهنگی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تقویت ردیف‌های بودجه وزارت میراث‌فرهنگی در بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس است.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، شمس‌الدین حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ در چهارمین نشست تخصصی و کارگاه آموزشی معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها که با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد با اشاره به تقویت ردیف‌های بودجه میراث‌فرهنگی در سال گذشته بر استمرار این حمایت و نگاه ویژه در بودجه‌ریزی برای سال آینده تاکید کرد و افزود: سال گذشته در یک ردیفی مبالغی که بخشی از آن مربوط به حوزه مرمت و حفاظت بود تخصیص پیدا کرد و امسال نیز این کار را ادامه خواهیم داد.

او به فصل ۱۷ برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و افزود: این فصل تحت‌عنوان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آمده که هیچ جای دیگری از برنامه وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه حل کشمکش‌ها و دوگانگی‌ها را به‌منظور حل مسائل و توسعه کشور مورد تاکید قرار داد.

حسینی با بیان اینکه توسعه به معنای گشایش است و با وجود کشمکش گشایشی حاصل نمی‌شود، ادامه داد: توسعه با تخصیص منابع محدود به نیازهای نامحدود حاصل می‌شود باید از چیزی کاست و به چیز دیگری افزود.

او با اشاره به وجود دوگانگی معیشت و محیط‌زیست و معیشت و میراث‌فرهنگی بر ضرورت داشتن برنامه‌ای راهگشا و ارائه راهکار به‌منظور از بین بردن دوگانگی‌ها و کشمکش‌ها تاکید کرد.

حسینی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه تا حدودی به این موضوع نگاه شده است به تشکیل کارگروه اقتصاد میراث‌فرهنگی به‌عنوان ضرورت اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101300679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha