جشنواره هنر مادرانه در قصرشیرین کرمانشاه برگزار شد

جشنواره هنر مادرانه به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهر قصرشیرین استان کرمانشاه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، بهرنگ بابایی با اعلام این خبر اظهار کرد: روز گذشته به مناسبت روز ولادت حضرت فاطمهٔ زهرا (س) و روز مادر و زن در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قصرشیرین، جشنواره‌ای با هدف تکریم مقام والای زن برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قصرشیرین افزود: در بخشی از این جشنواره اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قصرشیرین اقدام به برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و همچنین مسابقه بهترین غذا بومی محلی با حضور بانوان شهرستان کرد.

او تصریح کرد: این جشنواره با همکاری ادارات شهرستان قصرشیرین  از جمله فرمانداری، ناحیه مقاومت بسیج، اداره تبلیغات اسلامی، اداره میراث‌فرهنگی، شهرداری، حوزه بسیج خواهران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بابایی گفت: بانوان قصرشیرینی استقبال بسیار خوبی از این جشنواره داشتند و هنر خود را در آشپزی و صنایع‌دستی به نمایش گذاشتند.

او افزود: خوراک یکی از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان قصرشیرین است و غذاهای بومی و محلی این شهرستان همواره مورد توجه بوده است، به منظور معرفی هرچه بیشتر این ظرفیت در کنار جشنواره مسابقه پخت بهترین غذای محلی برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قصرشیرین، اظهار کرد: همچنین معرفی دست ساخته‌های بانوان هنرمند و صنعتگر شهرستان یکی دیگر از برنامه‌های جانبی جشنواره بود که مورد توجه قرار گرفت.

او تصریح کرد: در شهرستان قصرشیرین بانوان هنرمند متعددی وجود دارن که به عنوان سرپرست خانوار در حوزه تولید محصولات صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند.

بابایی در خاتمه گفت: به برندگان مسابقه آشپزی پخت غذاهای محلی جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101300686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha