مددجویان کمیته امداد سراوان سیستان و بلوچستان دوره‌های آموزشی صنایع دستی را فرا می‌گیرند 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سراوان از برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی ویژه مددجویان و زنان سرپرست خانوار این شهرستان خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان، حمزه ندرت‌زهی گفت: با توجه به مطالبات مردمی و درخواست مددجویان کمیته امداد و زنان سرپرست خانوار در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی، رایزنی‌هایی با مدیران کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) این شهرستان انجام شد.  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سراوان افزود: در نهایت با موافقت طرفین، تفاهم نامه‌ مشترکی با محوریت برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی ویژه جامعه هدف در کمیته امداد این شهرستان به امضا رسید که از ماه آینده نیز اجرایی می‌شود.  

او ادامه داد: دوره‌های آموزشی در رشته‌های سفال‌گری، سوزن‌دوزی و سکه‌دوزی در حال برگزاری است که در پایان نیز به شرکت کنندگان در دوره پس از اخذ نمره قبولی در آزمون نهایی، گواهینامه معتبر مهارتی آموزشی اهدا خواهد شد، همچنین هنرمندان بعد از دریافت این گواهینامه می‌توانند به منظور دریافت تسهیلات، ایجاد و راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی و اشتغال کارگاهی اقدام کنند.  

به گفته ندرت‌زهی، در این دوره‌ها از اساتید و مربیان برجسته صنایع‌دستی این اداره استفاده می‌شود، این دوره ها به مدت ۴۵ روز از اول بهمن ماه آغاز و تا پایان ۱۵ اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101300693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha