ایران از نظر جایگاه ظرفیتی رتبه نخست صنایع‌دستی جهان را دارد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: ایران از نظر جایگاه ظرفیتی رتبه نخست صنایع‌دستی جهان را دارد و از ۴۰۰ رشته ثبت شده صنایع‌دستی در جهان، ۲۹۹ رشته در ایران فعال است.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور سه‌شنبه ۱۲دی ماه ۱۴۰۲ در حاشیه افتتاح گذر فرهنگ، هنر و صنایع‌دستی خمین بیان کرد: در هر منطقه از کشور هنری وجود دارد و هر خانه، یک کارگاه برای نمایش هویت ایرانی اسلامی است.

او تاکید کرد: شورای معاونین وزارت میراث‌فرهنگی و دستور صریح مقام عالی وزارت این است که تمام پایگاه‌های میراث‌فرهنگی باید مجهز به پیوست صنایع‌دستی شوند تا این پایگاه‌ها توجه بیشتری به صنایع‌دستی کنند و گردشگران صنایع‌دستی را بشناسند.

جلالی تصریح کرد: آموزش، تولید با کیفیت، بسته‌بندی و شاخص‌گذاری، بازاریابی و بازاریابی نیز حلقه‌های هستند باید در زنجیره مورد توجه قرار گیرد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: تکمیل زنجیره ارزش تولیدات صنایع‌دستی و خلق محصول با هدف توسعه صادرات در اولویت این وزارتخانه قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101300716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha